Együtt a nőkért a családban és a munkahelyen Mosonmagyaróvár térségében

A projekt során megvalósítandó helyi Család és KarrierPONT célja, hogy a térségben élő nők családi, társadalmi és munkaerőpiaci szerepeinek összeegyeztetését elősegítse, a nők foglalkoztathatóságát, atipikus munkavégzését népszerűsítse. A Flesch Központban nyíló iroda többek között ingyenes jogi, pszichológiai tanácsadásokat is nyújt majd, továbbá a pályázati programok mellett gyermekfelügyeletet is biztosít. Kiemelt feladata lesz a nők – már említett munkaerőpiaci integrálódásán túl – a családok helyzetének javítása közvetlen és közvetett segítségnyújtással, a munkáltatók és a munkavállalók közötti együttműködés elősegítése, a család és a munka össze-egyeztethetőségének érdekében. Mivel a kiírás a nők helyzetének javításán keresztül a családok működését célozza, így a tevékenységek során a nők elérésekor az egész család (apák, gyermekek, idősebb generáció/nagyszülők) bevonása fontos szempont.

A Család és KarrierPONT feladata olyan helyi hálózat létrehozása, amely beazonosítja, nyilvántartja, közvetíti a nők és a hozzájuk kapcsolható családi környezet számára a térségben elérhető szolgáltatásokat. A megvalósítás során az információk áramlása, a szolgáltatások elérhetősége, biztosítása kerül előtérbe. A helyi hálózat kialakításánál olyan együttműködések kerülnek létrehozásra, melyek ezt a célt szolgálják. Ezen együttműködések a helyi erőforrásokra, illetve a helyi igényekre fognak támaszkodni. Ehhez a Család és KarrierPONT kommunikációs aktivitásokat, szemléletformáló tevékenységeket fog végezni. Itt elérhetőek lesznek formális és nem-formális képzések, fejlesztések, felkészítések is a célcsoport számára.

A pályázat három éves időtartama során cél és feladat, hogy Mosonmagyaróváron a nők és a családok támogatása területén jelentős, minden érdekelt és érintett számára hasznos és sikeres eredményeket tudjunk felmutatni. A Család és KarrierPONTban és a projektben dolgozók célja a nők munkaerő-piaci helyzetének javítása, a család és munka összeegyeztethetőségének előmozdítása helyi megoldásokkal és együttműködésekkel.

9200 Mosonmagyaróvár, Erkel F. út 14.+36 96 579 707

 

Mi az atipikus foglalkoztatás?

Minden, ami eltér a határozatlan idejű, hagyományos keretek között működő, teljes munkaidős foglalkoztatás

Az atipikus foglalkoztatás célja a munka és magánélet/család összehangolása, egyensúlyuk megteremtése

„Boldog ember az, aki örömmel indul munkába, s még boldogabb az, aki örömmel indul haza is onnan.” (EMMI, Családbarát Munkahely Pályázat)

 

Atipikus foglakoztatás formái

  • határozott idejű munkaviszony
  • egyszerűsített foglalkoztatás, alkalmi munka
  • részmunkaidős foglalkoztatás
  • behívás alapon történő munkavégzés
  • munkakör megosztás (job-sharing)
  • kötetlen munkarend (rugalmas munkaidő)
  • távmunkavégzés
  • otthoni munkavégzés (home office)
  • bedolgozói munkaviszony
  • munkaerő kölcsönzés
  • több munkáltató által létesített munkaviszony
  • diákmunka
  • köztulajdonban álló munkáltató munkaviszonya
  • vezető állású munkavállalók
  • a cselekvőképtelen munkavállalók munkaviszonya

 

Miért jó az atipikus munkavégzés a munkavállalónak?

  • Mert időtakarékos,
  • mert hatékonyabb munkavégzést tesz lehetővé
  • mert kevesebb a stressz,
  • mert több idő jut a családra és a magánéletre,
  • mert nagyobb szabadságot ad.

 

Kinek való az atipikus munkavégzés?

  • Annak, aki szeret sok időt egyedül tölteni,
  • aki motivált és dinamikus,
  • aki problémamegoldó,
  • aki képes folyamatos ellenőrzés nélkül dolgozni,
  • aki képes kizárni a külvilágot,
  • aki jó kommunikációs képességekkel rendelkezik,
  • aki hatékonyan osztja be az idejét.

 

 

Hogyan kezdjünk neki az atipikus munkavállalásnak?

  • Gondold át, hogy megoldható-e,
  • gondold át, hogy neked való-e,
  • gondold át, hogy a feltételek adottak-e,
  • gondold át és jelöld ki a munkaterületet,
  • gondold át és legyen szigorú időbeosztásod,
  • gondold át és iktasd ki a zavaró tényezőket,
  • gondold át és állítsd fel a prioritást,
  • gondold át és dokumentálj minden feladatot,
  • gondold át és old meg, hogy folyamatosan elérhető legyél.

 

A helyi Család és KarrierPONT feladata többek között:

  • Információ nyújtása
  • gyermekfelügyelet (képzések és állásinterjúk idejére)
  • háztartást segítő szolgáltatások nyújtása (képzések és állásinterjúk idejére)
  • képzések és fejlesztések szervezése
  • állásközvetítés (helyi atipikus)
  • munkavállalót segítő szolgáltatások (pl.: cserealapú önkéntes együttműködés)
  • munkáltatói tanácsadás, felkészítés
  • szakmai műhely (munkavállalói és munkáltatói megbeszélések)
  • szakmai rendezvények, találkozók szervezése
  • nők közéleti szerepvállalásának ösztönzése

 

Miben fog tudni támogatni a helyi Család és KarrierPONT?

  • Információ nyújtásában,
  • Gyermekfelügyelet biztosításában (képzések és állásinterjúk idejére)
  • Háztartást segítő szolgáltatások nyújtásában (képzések és állásinterjúk idejére
  • Állásközvetítésben (helyi atipikus)
  • Képzések és fejlesztések biztosításában
  • Tanácsadásban