Együtt a nőkért a családban és a munkahelyen Mosonmagyaróvár térségében
A projekt során megvalósítandó helyi Család és KarrierPONT célja, hogy a térségben élő nők családi, társadalmi és munkaerőpiaci szerepeinek összeegyeztetését elősegítse, a nők foglalkoztathatóságát, atipikus munkavégzését népszerűsítse. A Flesch Központban nyíló iroda többek között ingyenes jogi, pszichológiai tanácsadásokat is nyújt majd, továbbá a pályázati programok mellett gyermekfelügyeletet is biztosít. Kiemelt feladata lesz a nők – már említett munkaerőpiaci integrálódásán túl – a családok helyzetének javítása közvetlen és közvetett segítségnyújtással, a munkáltatók és a munkavállalók közötti együttműködés elősegítése, a család és a munka össze-egyeztethetőségének érdekében. Mivel a kiírás a nők helyzetének javításán keresztül a családok működését célozza, így a tevékenységek során a nők elérésekor az egész család (apák, gyermekek, idősebb generáció/nagyszülők) bevonása fontos szempont.
A Család és KarrierPONT feladata olyan helyi hálózat létrehozása, amely beazonosítja, nyilvántartja, közvetíti a nők és a hozzájuk kapcsolható családi környezet számára a térségben elérhető szolgáltatásokat. A megvalósítás során az információk áramlása, a szolgáltatások elérhetősége, biztosítása kerül előtérbe. A helyi hálózat kialakításánál olyan együttműködések kerülnek létrehozásra, melyek ezt a célt szolgálják. Ezen együttműködések a helyi erőforrásokra, illetve a helyi igényekre fognak támaszkodni. Ehhez a Család és KarrierPONT kommunikációs aktivitásokat, szemléletformáló tevékenységeket fog végezni. Itt elérhetőek lesznek formális és nem-formális képzések, fejlesztések, felkészítések is a célcsoport számára.
A pályázat három éves időtartama során cél és feladat, hogy Mosonmagyaróváron a nők és a családok támogatása területén jelentős, minden érdekelt és érintett számára hasznos és sikeres eredményeket tudjunk felmutatni. A Család és KarrierPONTban és a projektben dolgozók célja a nők munkaerő-piaci helyzetének javítása, a család és munka összeegyeztethetőségének előmozdítása helyi megoldásokkal és együttműködésekkel.
9200 Mosonmagyaróvár, Erkel F. út 14.+36 96 579 707
Mi az atipikus foglalkoztatás?
Minden, ami eltér a határozatlan idejű, hagyományos keretek között működő, teljes munkaidős foglalkoztatás
Az atipikus foglalkoztatás célja a munka és magánélet/család összehangolása, egyensúlyuk megteremtése
„Boldog ember az, aki örömmel indul munkába, s még boldogabb az, aki örömmel indul haza is onnan.” (EMMI, Családbarát Munkahely Pályázat)
Atipikus foglakoztatás formái
- határozott idejű munkaviszony
- egyszerűsített foglalkoztatás, alkalmi munka
- részmunkaidős foglalkoztatás
- behívás alapon történő munkavégzés
- munkakör megosztás (job-sharing)
- kötetlen munkarend (rugalmas munkaidő)
- távmunkavégzés
- otthoni munkavégzés (home office)
- bedolgozói munkaviszony
- munkaerő kölcsönzés
- több munkáltató által létesített munkaviszony
- diákmunka
- köztulajdonban álló munkáltató munkaviszonya
- vezető állású munkavállalók
- a cselekvőképtelen munkavállalók munkaviszonya
Miért jó az atipikus munkavégzés a munkavállalónak?
- Mert időtakarékos,
- mert hatékonyabb munkavégzést tesz lehetővé
- mert kevesebb a stressz,
- mert több idő jut a családra és a magánéletre,
- mert nagyobb szabadságot ad.
Kinek való az atipikus munkavégzés?
- Annak, aki szeret sok időt egyedül tölteni,
- aki motivált és dinamikus,
- aki problémamegoldó,
- aki képes folyamatos ellenőrzés nélkül dolgozni,
- aki képes kizárni a külvilágot,
- aki jó kommunikációs képességekkel rendelkezik,
- aki hatékonyan osztja be az idejét.
Hogyan kezdjünk neki az atipikus munkavállalásnak?
- Gondold át, hogy megoldható-e,
- gondold át, hogy neked való-e,
- gondold át, hogy a feltételek adottak-e,
- gondold át és jelöld ki a munkaterületet,
- gondold át és legyen szigorú időbeosztásod,
- gondold át és iktasd ki a zavaró tényezőket,
- gondold át és állítsd fel a prioritást,
- gondold át és dokumentálj minden feladatot,
- gondold át és old meg, hogy folyamatosan elérhető legyél.
A helyi Család és KarrierPONT feladata többek között:
- Információ nyújtása
- gyermekfelügyelet (képzések és állásinterjúk idejére)
- háztartást segítő szolgáltatások nyújtása (képzések és állásinterjúk idejére)
- képzések és fejlesztések szervezése
- állásközvetítés (helyi atipikus)
- munkavállalót segítő szolgáltatások (pl.: cserealapú önkéntes együttműködés)
- munkáltatói tanácsadás, felkészítés
- szakmai műhely (munkavállalói és munkáltatói megbeszélések)
- szakmai rendezvények, találkozók szervezése
- nők közéleti szerepvállalásának ösztönzése
Miben fog tudni támogatni a helyi Család és KarrierPONT?
- Információ nyújtásában,
- Gyermekfelügyelet biztosításában (képzések és állásinterjúk idejére)
- Háztartást segítő szolgáltatások nyújtásában (képzések és állásinterjúk idejére
- Állásközvetítésben (helyi atipikus)
- Képzések és fejlesztések biztosításában
- Tanácsadásban